רקע בהיררקע כההתמונות שחור-לבןהגדלת טקסטהדגשת טקסטלהגביר גובה שורותלהגביר מרווח בין אותיותקישורים מודגשיםלאפס הגדרות
האתר זה משתמש בקבצי קוקיז.
הבנתי
רח' טשרניחובסקי 37
חיפה, מיקוד 3570902
טלפון: 04-8378341
פקס: 04-8381559
דואר אלקטרוני:
vardizerltd@gmail.com
العربية | русский | עברית

מיקרופטלמיה ואנופטלמיה

הטיפול במיקרופטלמיה או אנופטלמיה מולדת:

מדובר בקשת של מצבים מולדים בהם עין אחת או שתי העיניים לא השלימו את תהליך ההתפתחות העוברית שלהם. כתוצאה מכך מבחינה חזותית נראה עין קטנה או חסרה וסביבה הרקמה הגרמית (העצם) וחלק מהרקמה הרכה (העפעפיים והשומן הארובתי) שלא השלימו את מלא הנפח להם היו אמורים להגיע על מנת לספק מראה סימטרי של הפנים.

מיקרופטלמיה, דוגמה
לפני הטיפול
מיקרופטלמיה, דוגמה
אחרי הטיפול

גיל תחילת הטיפול תלוי במידת ההבדל שבין שני הצדדים. מטרת הטיפול הינה לנסות ולאפשר התפתחות תקינה ככל הניתן של הרקמות שסביב לעין בשנות הגדילה של הילד. ילדים מופנים לתחילת טיפול מגיל מספר שבועות ועד שנים. בילדים מתחת לגיל חמש נלקחת על ידנו מידה של העין הקטנה במסגרת אשפוז יום של בי"ח בני ציון בחיפה. תוצר המידה מועתק לעדשה שקופה. את העדשה מודדים, מתאימים ומקבלים להרכבה על מנת להתחיל את תהליך המתיחה של חלל הסוקט. העדשה מוגדלת ומוחלפת אחת לכמה שבועות על מנת להדביק את התרחבות החלל ולייצר מתיחה המשכית של חלל הארובה, וללוות את הגדילה הטבעית של הילד.

מיקרופטלמיה, דוגמה
לפני הטיפול
מיקרופטלמיה, דוגמה
אחרי הטיפול

כשקטנים השינויים בצורת העדשה השקופה בין המפגשים, מגיע הזמן לייצר עדשה צבעונית משן הטיפול הכולל התאמה והכנת עדשה הוא כחצי שעה. כל עדשה צבעונית ניתן להגדיל פעם אחת או פעמיים בהתאם לשינויים הנוספים שיקרו ובהתאם לגדילת הילד.

עם סגירת החיבורים בין עצמות הגולגולת, (בסביבות גיל 5) זהו הזמן לשקול התערבות כירורגית משלימה במקרים בהם קיים הצורך בכך.

מיקרופטלמיה, דוגמה
לפני הטיפול
מיקרופטלמיה, דוגמה
אחרי הטיפול